L'arte d'arrangiarasi- Kusten å skape noe ut av ingenting

Hvor skal jeg begynne? Hvordan dag har egentlig idag hvert? Jeg leser en utrolig fin bok. Noe som jeg kaller en fin bok, og andre kanskje bare ville riste på hodet av, og si "Nei, dette er bare tull. " Boken heter "Spis Elsk Lev", og det er kanskje fler som har sett filmen. Den handler om en dame som etter en tøff periode i livet drar ut i verden for å finne tilbake til seg selv, og for å prøve å finne litt ro. Jeg tror grunnen til at jeg liker denne boken så godt er fordi jeg er rastløs. Jeg klør etter å oppleve. Akuratt nå befinner hovedpersonen seg i Italia, og det eneste hun har satt seg som mål er å lære seg å nyte, noe vi mennesker gjør alt for lite med god samvittighet. Det eneste hun hittil har gjort i Italia er å spise masse god mat og is, lære seg Italiensk, bli kjent med nye mennesker og nyte livet. Dette førte til at jeg ble så inspirert til å nyte mat at da jeg var i matbutikken lå det plutselig kjeks og fem spennende oster i handlekurven. Nå skal det også sies at hovedpersonen prøver å lære seg en veldig viktig ting, som få av oss med travel hverdag mestrer, nemmlig det å gjøre ingenting. None. Nada. Hvordan gjør man egentlig ingen ting? Dette er en sak jeg selv ønsker å se dypere inn i.
Hva mer har jeg gjort i dag? Jeg har skrevet litt mer på særemnet mitt, men det er ikke så intressant at jeg ønsker å gå noe dypere inn på det. Jeg har gått tur med hunden min. Jeg har hatt en utrolig fin og lang samtale med mamma. Jeg elsker samtaler, hvor jeg føler at personen jeg snakker med kan gi og lære meg noe. Gode mammasamtaler er alltid best. Jeg har også bakt en kake. Igjen. For tredje helgen på rad. "Hele Norge Baker" blir nok neste prosjekt (når jeg slutter å brenne kaken da).

Ute blåser det og høsten sniker seg sakte inn og suger ut grønnfargen på trærene for å erstatte den med en krisp gul eller rødfarge. Nå skal jeg legge meg under den gode og varme dynen min med en kopp te og lese vidre.

A presto (på gjensyn) :-)


Kommentarer

Populære innlegg