Det er minusgrader.

"You must love yourself."
Dette forteller jeg meg selv hver dag. Jeg sier det faktsik til meg selv på engelsk, ettersom mange av samtalene med meg selv foregår på det språket. Jeg går en liten vei med disse ordene, for selvom jeg har en dårlig dag vet jeg alltid hvor jeg skal tråkke. 

Jeg begynnte ikke denne bloggen for å blogge hver dag, og heller ikke for å prøve å skape et perfekt bilde av meg selv (noe jeg uansett bare ville blitt irritert over fordi det ikke føles ekte). Jeg startet denne bloggen for å kunne skrive om hendelser som skjer i livet. For eksempel den gangen for en uke siden da jeg begynnte å gråte hysterisk inne på Nationaltheatret. Stykket jeg og mamma skulle se het "Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg". Dette stykket er gjort om fra en bok som jeg analyserte til det berømte særemnet de fleste 3. klassninger må gjennom. Det vil si at jeg plukket boken fra hverandre og dermed helt klart visste hva som ville skje i teaterstykket. Det handler i korte trekk om en gammel dame som aldri går ut fordi hun har noe som ligner sosial angst, og hun bor alene fordi mannen hennes er død. Jeg kom meg gjennom første akt, men det var alt. Alt var så sårt. Alt var så ensomt.


Jeg går små turer, blir facinert av frostrøyken som kommer ut av munnen min og tar noen bilder med filmkamera mitt.





Ellers pakker jeg meg inn i store ullkåper, store ullskjerf og presterer med å møte opp på skolen, som ligger på et islagt Grüneløkka, nesten hver dag.
Jeg går på café og leser mens jeg drikker kaffe. Jeg ser mødre med kule hårfrisyrer og sportsbarnevogner. Jeg ser menn med håret i en topp, lange kåper, stramme bukser og joggesko, som ofte bærer en liten sekk på ryggen. Jeg ser 16åringer som røyker. Jeg ser kjærestepar. Jeg ser folk som går alene og hater verden. Jeg ser folk som går alene og nyter livet.

Jeg har det nokså bra. Og jeg baker forresten masse for tiden! På bilde nedenfor er det veganske blåbærmuffis.

Snakkes :-)

Kommentarer

Populære innlegg