:))) solstråler

"Jeg liker at du er så åpen." sa han, og prøvde og se meg inn i øynene mens han spurte meg ut om livets temaer.
"Jeg er ikke åpen." Svarte jeg. "Det er bare slik ting er." Det er sånn situasjonen er, tenkte jeg. Ikke noe mer eller mindre om det. Kanskje det var sjokerende for han å vite fordi han ikke hadde opplevd noe liknede selv. Det er vel ofte sånn. Man blir sjokkert eller imponert over det man ikke er vandt til. Det så ikke ut som om han helt visst hvordan han skulle respondere til det jeg nettop hadde fortalt og gikk videre til neste tema.
"Tar du deg alltid så mye på leppene?"
"Nei. Jeg er veldig tørr på leppene, egentlig trenger jeg leppepåmade, men jeg har det ikke med meg."
Han lo litt. Så seg litt rundt. Så på meg. Jeg kunne telle smilerynkene hans rundt øynene hans. Han fremsto som overdrevent selvsikker. Men ikke på den måten som var ekte eller tiltrekkende på noen som helst måte.
Jeg så opp på han. Smilte. Prøvde å virke interessert, samtidig som jeg visste at dette mest sansynlig aldri ville bli noe av. Jeg hadde møtt han én gang før. Førsteinntrykket var bedre enn andreintrykket, ingen tvil. Tidligere på kvelden, sånn ca. 3 minutter etter jeg hadde gått for å møte han og tre av hans venner ute, ville han allerede gå arm i arm.
Han fortsatte å snakke til meg, mens jeg ble mer og mer klar over at genseren han hadde på seg var rød, og at jeg absolutt ikke klarte å fokusere på ordene som kom ut av munnen hans. Alt jeg hørte var lyd, og sammenhengen forduftet fulstendig.
Jeg må ha hatt et smil om munnen og et blankt blikk da jeg reiste meg og sa at jeg måtte på do. Jeg kom ikke tilbake.

Et lite utsnitt fra en hendelse som skjedde i helgen. Ikke stort. Akuratt passe. En akuratt passe helg. Den passet meg. Solstrålene varmet om dagen. Om kvelden spredte alkoholen seg i blodet og løsnet på de usynlige kjettingene jeg bærer med meg på en daglig basis.
Nå gleder jeg meg til en ny helg.
Jeg er så lei av skolen.
Jeg kjeder meg.

Fra filmen Reality Bites (1994)

Personen på bilde er Winona Ryder. Hun fascinerer meg. Hun gjør slik at jeg får lyst til å bli skuespiller. Jeg har et prosjekt om å se alle filmer hun har vært med i. Dette bildet beskriver også litt hvordan jeg føler meg, grunnen til at jeg tok det med.

Jeg har så alt for mye å tenke på.

Talk soon.







Kommentarer

Populære innlegg